Při vytváření postavy je potřeba se zamyslet se nad jejím příběhem a původem. Nehrajeme za jedenáctileté studenty, kteří mají život před sebou. Hrajeme za dospělé postavy, které si už něco prožili.
Vytvořte si určitou představu Vašeho kouzelníka / Vaší kouzelnice. Načrtněte si imaginárně její charakter, minulost, způsob vystupování atp. Zároveň si uvědomte, že hrajete za dospělé kouzelníky - přizpůsobte tomu hru. Zkuste vývoj své postavy pojmout reálně, zamýšlejte se nad jejími činy. Čím reálnější hra bude, tím přirozenější a lepší Vám bude připadat.
Při psaní profilu se vyvarujte popisování citlivých, triggerujících témat. Mohout být součástí vašeho příběhu, ale je potřeba je zapracovat s taktem a opatrně.
První věc, nad kterou je potřeba se zamyslet, je věk postavy.
Hrajeme vždy za dospělé kouzelníky, proto minimální věk je 17 let.
Při výběru věku postavy dbejte na to, že většina postav dokončují své kouzelnické školy až v 18 letech, případně i později u některých škol. Pokud chcete mít ukočenou školní docházku, myslete na to.
Pro frakci bystrozorů navíc pak platí, že by měli absolvovat tříletý výcvik, proto se pro ně jako minimální věk doporučuje 21 let.
Může se stát, že vás případně po registraci kontaktuje někdo z vedení a dojde k postaršení postavy.
Svět je velký a nemusíme se omezovat pouze na Británii. Ano, je to sice nejsnazší, ale pokud chcete, může být vaše postava za jakékoliv země.
Na svém profilu si pak budete moci nastavit svou školu, na které jste studovali.
Podle věku se pak dá určit, kolik toho postava stihla prožít.
Je důležité si u toho promyslet především, jak se dostanete ke své frakci. Nebo alespoň s tím počítat na začátku hry.
Nebráníme se nijak možnosti, aby měli postavu tragičtější minulost, kdy například smrtijedi zabili nějakého rodinného příslušníka. Jen v takovém případě tyto příběhy proberte s vedením a my vám pomůžeme příběh si ujasnit a vyvarovat se nesrovnalostí, neboť víme, kdy se odehráli jaké bitvy.
V případě, že chcete hrát za postavu, která už má děti, napřed si to dobře rozmyslete a proberte to s vedením.
Pokud chcete pro svoji postavu nějaké speciální schopnosti jako metamorfomágství, zvěromágství, jasnovidectví či aurologii, nitrozpyt, napřed si o tom přečtěte na Protego Wiki a poté požádejte vedení projektu. Speciální schopnosti jsou udělovány pouze na žádost.
Ke své postavě si taky jako hráči volíte svůj faceclaim. Tím je osoba (mimo svět HP, ideálně ne příliš známá), která bude vizuálně odpovídat vaší herní postavě.
Faceclaim si zvolíte jeden, který můžete změnit jen po konzultaci s vedením. Můžete samozřejmě měnit různé fotografie vašeho daného faceclaimu. Zároveň nemůžete mít faceclaim, který má již někdo před vámi. K tomu nám slouží databáze faceclaimů.
Pokud budete chtít, aby vaše postava měla v průběhu hry dítě, proberte to vždy napřed s vedením.
Vaše postava může absolvovat kurzy, kupovat si knihy, díky kterým si budete odemykat nová kouzla a nové schopnosti.
Další způsob rozvoje postavy jsou hodnosti. Každá frakce má své hodnosti a své podmínky pro postupy dále. Většinou se jedná o účast na akcích, splněné úkoly a sepsaná hlášení, případně i dostatečné schopnosti.
Se zvyšující se hodností pak přichází i určité výhody ve frakci, výhodnější postavení a i odměny v podobě nových balíčků kouzel.
Ze základu je povoleno mít pouze jednu postavu. Po nějaké době je pak možnost mít buď druhou hráčskou postavu nebo i kanonickou.
Druhou postavu povoluje vedení pro předložení žádosti. Zároveň musí hráč splnit několik podmínek:
Kanonickou postavu lze získat po splnění několika podmínek:
V rámci hry se bez předchozí domluvy nestává, že by postava jen tak zemřela a pro smrt postavy je nutná domluva s vedením projektu. Pokud chci usmrtit postavu je potřeba napsat vedení projektu. Této žádosti bývá obvykle vyhověno po jednom odehraném herním roce.
V případě hrubého porušení RPG pravidel je smrt postavy jedním z možných následků.
Špatně vytvořená postava nově příchozích hráčů - pokud se nepovede nic vymyslet lze zažádat o novou herní postavu i dříve.